crows zero

Assalamualaikum...
Setelah sekian lama tak update blog, peluang ini aku ambil untuk update. Kali nih aku nak cerita pasal j-movie yang aku tegok sementara aku tengah recuperate atau tengah berehat. Nama judul movie nih ialah Crows Zero (2007).

cerita ini lebih mengisahkan bagaimana TAKIYA GENJI ( Shun Oguri ) cuba menandingi percapaian ayahnya seorang ketua yakuza ketika muda dahulu, dengan mengetuai sekolah Suzuran (sekolah yang penuh dengan deliquent students). Bagaimana pun dia perlu melepasi halangan terbesarnya disana iaitu seorang student bernama TAMAO SERIZAWA.

Movie nih adalah antara J-Movie yang terbaik yang pernah aku tengok. Lakonan, ekspresi muka, arahan dan juga camera angle memang menawan minat aku. Memang totally brutal and the best beatdown movie ever. Kendian aku tengok pula sambungan cerita ini iaitu Crows Zero 2 (2009).

cerita ini lebih mengisahkan bagaimana TAKIYA GENJI ( Shun Oguri ) menghadapi cabaran dari sebuah bernama HOUSEN (sebuah lagi sekolah yang mempunyai deliquent student yang takkurang ganasnya dengan SUZURAN) cuma kali ini GENJI perlu meminta pertolongan dari SERIZAWA demi mempertahankan maruah sekolahnya.

Still best, memang tiada kurangnya dari part one. Cuma maybe lebih ganas lagi. Still the best J-Movie that i've ever seen. Maybe y'all dah tengok movie nih, tapi bagi aku inilah the first time. Bagi yang belum tengok, tengoklah movie nih. Ianya memang disarankan sangat2.

1 comments:

cyruscope said...

bro, tak update lg ke?