Crazy Few Days in Bulan Ramadhan

Assalamualaikum...

New Image
It's been a while since my last post. Hari nih aku nak citer pasal, beberapa hari yang agak "crazy" dalam minggu ini. Kita mulakan dengan aku sudah mula menukar imej aku dengan berambut pendek...pendek as in "Botak". Aku botak bukan kerana bernazar...bukan kerana aku kecewa bercinta...bukan kerana ikutkan imej orang lain...tapi aku rasa nak botak pasal aku rasa rimas. Lagipun nak raya kan? So, menjelang raya nanti aku cuma touch sikit jer rambut nih. I got mix review from my friends. Some almost fainted to see me ini my new image ( Azza ler tuh )...some like it very much and some don't.

Nasi Lemak Best
Then, khamis lepas. Aku sekali lagi berbuka puasa dengan Umie, Kak Fiza dan NG. Ini merupakan minggu terakhirlah aku berbuka dengan dorang. Pasal next week student2 dah start study week dan kelas pun dah takder. So, malam tuh kitorang dah malas nak pi Bazaar Terminal One...pasal juadah kat sana mahal giler...then, Umie suggest kitorang pi kedai ada sorang makcik nih yang selalu jual kuih kat MAINS. Aku pun ikut jer, aku ingatkan aku berbuka kuih muih jer...rupanya kedai makcik ader jual lauk pauk time bulan puasa nih. Plus dia ada jual nasi lemak berlauk sekali. Tengok-tengok lauk kesukaan aku pun ader...

"Makcik! Nasi lemak satu tambah ayam masak sambal dan sayur cendawan goreng"

Makcik tuh pun seduklah lauk dan masukkan kat polystyrene nasi lemak. Aku tengok banyak jugak nasi lemak makcik nih bagi (1/2 telur rebus, ikan bilis, kacang tanah, sambal). Tambah plak lagi dengan sayur dan lauk ayam tuh. Pergh! marvelous...

"Makcik! karipap sardin nih bagi RM2 (5 biji)"

"Kira sekali makcik yer."

"RM5.50, dik"

RM5.50!!! Wow! Murahnya. Nasi Lemak + Lauk pauk = RM3.50 (banyak siut isi kandungan dia) aku macam tak percaya plak. Aku pun pulang ke ofis dengan muka ada senyum. Singgah kedai sebelah kolej untuk beli 100Plus.

So, inilah dia menu aku petang tuh untuk aku berbuka puasa. Karipap makcik nih buat memang bestlah.


Jumpa Suria
It's been a while since i've seen her. So, Jumaat tuh aku pun pergilah pilah untuk berbuka puasa dengan Su. Sampai sana dalam pukul 5.45pm. Dia agak terperanjat tengok aku berimej baru...before this pun aku dah cakap dengan dia yang aku nak botak. At first, dia tak setuju...then curiosity change her mind. She said ok...pasal dia tak pernah tengok aku botak. So, lepas dia buat keje di ofis kitorang berempat ( aku, Su, Marwan dan Nad) pergilah membeli juadah berbuka di Pekan Kuala Pilah. Agak sempit jugaklah laluan kat bazaar pilah nih ( orang ramai, cuma laluan penjalan tuh jer yang sempit). Interms of food selection, sini lagi banyak compare dengan bazaar yang berhampiran dengan ofis Su tuh. Antara menu yang kitorang beli time tuh karipap sardin & kentang, nasi kerabu, rojak buah, kuih 3 jenis (lupa plak nama kuih), air Lai Chi Kang dan Cendol. Sampai ofis Su balik...aku, Su dan Nad order nasi goreng kampung dan nasi goreng ayam di kedai belakang ofis Su.













So, inilah antara menu aku berbuka dengan orang yang aku sayang dan cintai. Rojak buah tuh memang best, kuah dia tuh yang buatkan dia Marvelous. Aku tak leh makan banyak, pasal malam tuh jugak aku balik kerana kawan-kawan aku ajak main badminton kul 11.00pm. Setelah penat bermain badminton...kitorang pun bersahur bersama di Kedai Jawi Fatoni Seremban 2. Aku order sup ayam dia dan teh "o" ais. Sup Ayam dia memang best.

Sabtu berbuka dengan family Su
Seharian aku berada di samping Su. Dari temankan dia buat keje belah pagi sampai tengahari. Then balik seremban untuk survey baju raya (aku dah aim sehelai kemeja, sehelai t-shirt dan sepasang baju melayu...gaji jer aku terus beli...hehehehehe). Kendian berbuka dengan family dia di umah uwan dia kat Taman Dato Wan, Ampangan. Sampailah aku menolong dia mengambil kereta client dia di Hub Proton (tempat simpanan kereta Proton) di Sijangkang, Selangor.

Although it's a little bit tiring, but i'm happy because i got to spent time with her. If you reading this, SU. I love you and i'll always be there to help.

Until, my next post. See ya later.

2 comments:

Suria Home Biz said...

hehe lep u 2 :D

cyruscope said...

pergg.. ko kuat btol bjalan.. xletih ker.. penat dol!