Steamboat for berbuka [part 2]

Assalamualaikum...

Amboi agak lama gak aku tak update blog nih. Al-maklumlah, aku agak busy sikit beberapa hari since last sekali aku update. Well, mari aku mulakan dengan Rabu (25/08/2010). Sepertimana title post kali nih "steamboat for berbuka part 2" ini bukanlah sambungan kepada post yang lepas. Tetapi ini adalah post yang baru dengan participants yang berlainan. Untuk kali kedua dalam bulan puasa ini aku berbuka puasa steamboat bersama rakan-rakan. Berbanding dengan yang kali pertama, kali ini participants lebih ramai dan lebih "heavy duty" dalam bidang permakanan.

Kali ini juga, keyakinan aku terhadap restoran "Seremban 2 Steamboat & BBQ" ini bertambah berbanding minggu yang terdahulu. 2 main reason...satu, pada hari tersebut majoriti adalah pelanggan melayu yang berbuka puasa dengan family mereka di situ. Dua, restoran ini sudah mengeluarkan iklan di sebuah majalah advertising di Seremban ini dengan mengatakan yang makanan mereka boleh dimakan oleh orang beragama ISLAM.

Gambar-gambar tersebut adalah antara aktiviti dan menu makanan:

























Pergh! Enak sungguh menu berbuka pada malam tuh. Boleh dikatakan malam nih semuanya dah pandai masak steamboat dan bbq. Tidak dilupakan aiskrim 6 perisa. Dalam gambar tuh adalah ais krim campuran perisa keladi, durian, coklat dan jagung. The best!!!!

Ini pula adalah couple2 yang participate dalam program berbuka steamboat kali ini:






















So, inilah mereka yang hadir kali ini. Cuma gambar aku dan fariz jer takder. Mereka yang tak datang pada kali ini adalah Man, Ewan, Azuwa, Umie dan Ernie...kerana mereka masing2 mempunyai hal sendiri.

Did i mention that, the day we held this program...it is also Hidayah's Birthday. Happy Birthday Dayah!...










Well, next post is about Practical Visit. Stay tune....Assalamualaikum.

0 comments: